Yayınlanma Tarihi : Eki, 03 2023
Pazarlama Yüksek Lisans Programları, pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, marka yönetimi ve dijital pazarlama gibi konularda uzmanlaşmayı hedefleyen öğrencilere yöneliktir. Bu programlara katılmak isteyen adayların belirli akademik ve gereksinimleri karşılamaları genellikle beklenir. İşte bu tür bir programa katılabilme şartlarına örnek olarak aşağıdaki kriterler bulunabilir:
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 5. Maddesinde öngörüldüğü üzere bir yükseköğretim kurumundan lisans diploması ya da buna eşdeğer bir derece almış olmak.
Başvurduğu EA puan türünde ALES sınavından en az 55 (ya da GRE, GMAT sınavlarından eşdeğer bir) puan almış olmalıdır.
PAZARLAMA TEZSİZ YÜKSEK LİSANS
İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 5. Maddesinde öngörüldüğü üzere bir yükseköğretim kurumundan lisans diploması ya da buna eşdeğer bir derece almış olmak.
Pazarlama Yüksek Lisans programları, öğrencilere pazarlama stratejilerini geliştirme, tüketici davranışlarını anlama, marka yönetimi, dijital pazarlama ve pazar araştırması gibi alanlarda derinlemesine bilgi ve beceriler kazandırır. Ayrıca, programlar, öğrencilere iş dünyasında pazarlama yöneticisi, marka yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı gibi rollerde kariyer yapma fırsatı sunar. Programların kabul şartları ve içeriği üniversitelere göre değişebilir, bu nedenle başvurmadan önce ilgili üniversitenin gereksinimlerini ve programın özelliklerini incelemek önemlidir.