Pazarlama kavramı, işletmelerin müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemelerini ve müşteri değeri yaratmalarını vurgulayan bir iş felsefesi olarak 1950'lerin ortalarında gelişti. Bu yaklaşım, işletmelerin faaliyet gösterdiği pazarı derinlemesine anlamalarını, doğru hedef müşterileri seçmelerini ve bu müşterilere doğru ürünleri sunmalarını hedefler. Pazarlama felsefesi, işletmelerin başarısının, hedef pazarları için üstün müşteri değeri yaratmaları, bu değeri etkili bir şekilde iletişim ve sunumla rakiplerinden daha iyi bir şekilde iletmeleri gerektiğini kabul eder. Bu sayede işletmeler uzun vadeli ve başarılı müşteri ilişkileri kurabilirler.
Pazarlama Tezli / Tezsiz Yüksek Lisans Programı, öğrencilere pazarlama kavramını tüm yönleriyle anlama ve kurumların pazarlama faaliyetlerine etkili bir şekilde katılma yeteneklerini geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca, tezli program öğrencilerine bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapma becerileri kazandırmak amacıyla ek dersler sunar.
Program, işletme veya farklı lisans programlarından mezun olan veya profesyonel olarak pazarlama alanında kendini geliştirmek isteyen bireylere yöneliktir. Mezunlar, özel sektörde marka yönetimi, hizmet pazarlaması, perakendecilik, reklam, satış, halkla ilişkiler, uluslararası pazarlama gibi birçok alanda veya pazar araştırma firmalarında çalışma fırsatlarına sahip olabilirler. Ayrıca, kamu sektörü kuruluşları ve sivil toplum kuruluşlarında iletişim alanında görev alabilirler. Ayrıca, kendi iş girişimlerini başlatma olasılıkları da vardır
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisizdir ve başarılı veya başarısız olarak notlandırılır. Tezli yüksek lisans programının süresi en az dört, en çok altı yarıyıldır. Süre hesaplamalarında bilimsel hazırlık programı dikkate alınmaz. Öğrencinin kayıt yaptırmadığı dönemler azami süreye dahil edilir.
Yüksek Lisans Programına Başvuruda Bulunacak Adaylarda Aranan Şartlar:
Yüksek Lisans Programında Başvuru ve Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
Yüksek Lisans Programı İçin Öğrenci Kabul Kriterleri:
Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonuçları dikkate alınarak yapılır.
ALES puanının %50’si, lisans genel not ortalamasının %20’si ve mülakatın %30’unun toplamı sonucu oluşan puanlara göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Yüksek lisansa öğrenci kabulünde başarı notu 100 tam puan üzerinden en az 55 olmalıdır.
Yorumlar